Saturday, April 19, 2014

ARKADAŞLARIMLA ÇAY SOFRASI



arkadaslarimla cay sofrasi 1
 İki yıl öncesinde facebook aracılığı ile bulduğum ortaokul arkadaşlarımla bazen onların evlerinde bazen de lokanta ve çaybahçelerinde buluşuyor eski günleri anmaya devam ediyoruz. Uzun zamandır onları evimde misafir etmeyi istiyordum fakat biraz iş biraz da rahatsızlıklar sözkonusu olunca davetimi ancak dün gerçekleştirebildim.


arkadaslarimla cay sofrasi 2
Güzel arkadaşlarım dün geldiler ve evimi şenlendirdiler. Sağolsunlar çiçekleri ve hediyeleriyle beni çok mahcup ettiler. Ben de elimden geldiğince onların memnun olacakları, beğeneceklerini umduğum dengeli bir mönü oluşturmaya çalıştım.

Bir ay kadar önce bahçemizdeki erguvan ağacının budanan dalları bu kez erguvan çiçekleri yerine makaronlara evsahipliği yaptılar.


arkadaslarimla cay sofrasi 3
Tuzlu çeşitlerde çok hamurişine kaçmadan sebzelerle yaptıklarıma ve salatalara yer verdim.


arkadaslarimla cay sofrasi 4
Salata olarak portakal çanakları içinde kereviz salatası, domates ve salatalıklardan oluşan bir salata vardı masamızda.


arkadaslarimla cay sofrasi 5
Hamurişi olarak  yaptığım güneş poğaça şekliyle  ve sunumuyla masada epey heybetli bir yer kapladı ve çok lezzetli bulundu.Bence tam istediğim gibi olmamıştı ama arkadaşlarım çok beğendiler.


arkadaslarimla cay sofrasi 6
Havuçlu, tavuklu terin çerkez tavuğuna benzetilse de içindeki malzeme benzerlikleri bu etkiyi yaptı diye düşünüyorum.

Geçen yıl Mersin yaylalarından gelen,  kardeşimle birlikte orada hazırladığımız asma yapraklarıyla yaptığım zeytinyağlı dolma da çok beğenilerek yendi. Yaprakların tülbent gibi incecik ve  damarsız oluşu ve üzerinden bir yıl geçmesine rağmen  taze toplanmış gibi lezzetini koruyor olması hazırlama şeklimizle ilgili. (hazırlama şeklimizle ilgili bir iletiyi yaprakların çıktığı zamana saklıyorum)


arkadaslarimla cay sofrasi 7
Bol ıspanaklı ve pırasalı kiş bizim evde çok seviliyor. Misafirlerimin de beğeneceğini düşünerek  onlar için pişirdim. Dün gelen ve bloğumdan henüz haberi olan arkadaşlarım bu tarifimi tartlar başlığı altında bulabilirler.

Su böreği de önceden anneciğimle birlikte hazırladığımız ve bugün için derin dondurucuda sakladığım bir başka çeşitti. Ellerine sağlık anneciğim. arkadaşlarım sana da çok teşekkür ettiler.


arkadaslarimla cay sofrasi 8
Çeri domateslerin içlerini biraz krem peynir, çok az süzme yoğurt, kıyılmış taze nane yaprakları ve cevizden oluşan bir içle doldurup üzerlerine de birer damla fesleğen yağı (sayfamda bulabilirsiniz) ile aromalandırdım.


arkadaslarimla cay sofrasi 9



arkadaslarimla cay sofrasi 10
 Tatlılara gelince vişneli cupkekler, matcha çaylı-antep fıstık-_reçelli rulolar,


arkadaslarimla cay sofrasi 11
ve tabii ki limonlu, çikolatalı, fıstıklı, ahududulu makaronlar,


arkadaslarimla cay sofrasi 12



arkadaslarimla cay sofrasi 13
 Ve, ve ve beğenilerini anlatacak kelimeleri bulamadıkları pasta ile finali yaptık. Bu pasta Avusturyanın meşhur pastası MALAKOF.  Sofra ansiklopedisinin  birbirinden güzel pastalarından biri olan yıllar önce nerdeyse her hafta yaptığım bu pasta öyle sevildi ki kağıtlar kalemler çıktı, tarifler alındı. Fakat ben bütün halinin fotoğrafını çekmeyi unuttuğum için bu dilimi paylaşmak durumunda kaldım. Dış süslemelerine yeterli zaman ayıramadım fakat lezzeti gerçekten de çok farklı bir pasta.


arkadaslarimla cay sofrasi 14



arkadaslarimla cay sofrasi 15
Bu peçete halkası da yıllar önce bu yemek takımına uygun olsun diye anneciğimin ördüğü bir model. Şu an Mersinde kardeşimin yanına misafirlikte olan anneciğime de buradan sevgilerimi gönderiyorum.

İlk olarak güneş poğaçanın tarifini paylaşacağım fakat sizleri sıkmak istemediğim için  bir sonraki iletinin konusu olsun.

Güzel hafta sonları ve afiyet dileklerimle...

No comments:

Post a Comment